Welcome to my blog!

~Great Minds talk about ideas, Average Minds talk about events, Small Minds talk about people~

Saturday, December 12, 2009

Aku kini seorang blogger!

"In the name of God, most Gracious, most Compassionate".

Begitu sukar untuk aku memulakan bicara. Sudah lama aku ingin menjadi seorang blogger..bunyi macam glamour!..ehe. Harini, aku memaksa diri untuk memulakannya. "Setiap sesuatu perlu ada permulaan...belajarlah menulis"..kata seorang rakan FB kepadaku semalam. Mungkin setelah melihat bakatku di tread rakan-rakan FB atau mungkin melihat postingku di wall FB :-).

Sebenarnya, aku telah pun memulakannya kira-kira dua bulan yang lalu..berkat idea seorang anak murid ku.."Cikgu ada blog tak? Saya ada blog. Cikgu create la satu blog. Senang saja. Saya boleh ajar Cikgu!.." ..cadang salah seorang anak muridku yg berada di Tahun Lima. Nampak bangga sungguh dia kerana punya blog sendiri...ehe. Selepas itu, aku pun cuba untuk create satu blog. Tanpa pertolongan sesiapa, aku mampu create blog ku sendiri. Bukan susah pun!..ehe. Setakat itu saja. Bila aku cuba untuk mula menulis, aku semacam tidak tahu apa yang hendak aku kata. Maka aku biarkan saja blog aku tanpa apa-apa tulisan melainkan beberapa quotes...itupun sekadar "testing" sahaja.

Bukan aku tidak mahu menulis...atau tidak tahu menulis. Cuma,..terlalu banyak idea di dalam kepala sehinggakan aku tidak tahu di mana harus aku memulakannya dan bagaimana. Ilmu dan idea harus dikongsi bersama! Aku percaya itu. Alhamdulillah...berkat sokongan rakan, aku sudah memulakan apa yang seharusnya aku mulakan lama dahulu. Ini cuma permulaan. Aku mohon agar Allah s.w.t memberi aku hidayah dan kekuatan untuk menjadi seorang blogger yang ikhlas dalam berkongsi ilmu dan memberi hidayah dalam aku menganalisa sesuatu isu dan berlapang dada menerima komen rakan-rakan nanti.

"Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. "(Surah Al-'Asr; 1-3)

Salam perkenalan! ;-)
~muna~

No comments:

Post a Comment