Welcome to my blog!

~Great Minds talk about ideas, Average Minds talk about events, Small Minds talk about people~

Sunday, December 13, 2009

Melentur buluh biarlah dari rebungnya




















Salam,

BELAJAR BERSOLAT
Inilah output kelas Fardhu Ain yang aku usahakan selama beberapa bulan ni. Bak kata pepatah, "melentur buluh biarlah dari rebungnya". Senang nak lentur! Aku tak banyak problem dalam mendidik mereka tentang hukum hakam agama..walaupun terkadang ada soalan-soalan cepumas yang tak dapat ku jawab!..bukan tak boleh jawab,..cuma,..mereka terlalu muda untuk memahaminya. Pernah sekali anak muridku yang berumur 9 tahun bertanya padaku pada suatu Ahad..."cikgu cuti tiap-tiap hari ahad ka??"..apabila aku memberitahu mereka aku tidak dapat bersolat jemaah dengan mereka pada hari itu seperti selalu kerana "cuti"....ehe.
KANAK-KANAK DAHAGAKAN ILMU
Entah kenapa, aku lebih ramai anak murid lelaki dari perempuan. Sesi 2010 ni Alhamdulillah, bilangan anak muridku yang perempuan sudah bertambah. Yang buat aku bangga tentang mereka, sifat ingin mahir bersolat sehingga solat-solat sunat pun disuruhnya ajar! :-) They are hungger for knowledge. Macam-macam soalan yang ditanya sehingga kadang-kadang letih aku nak menjawabnya..ehe. Moga Allah beri aku kekuatan dan kesabaran dalam usahaku untuk menjadikan anak-anak muridku mahir bersolat dan faham apa itu dosa dan pahala.
MARKETING STATEGY
Kelas Fardu Ain yang aku anjur ni percuma (saham akhirat). Bak kata pepatah, sambil menyelam, sambil minum air. Mereka adalah murid-murid tuisyen ku juga. Aku cuba apply 'Blue Ocean Stretegy' yang pernah aku belajar ketika di kelas HRM dulu. Sesiapa yang belajar tuisyen dgn aku, secara automatik dia dan adik-bradiknya layak untuk menyertai kelas Fardhu Ain ini. Alhamdulillah, ramai yang berminat kerana ada kelas agama percuma. :-))

1 comment:

  1. part marketing strategy tu yg best tuh heehehe..xsia2 blaja+ngaja mktg dlu (*_*)v

    ReplyDelete