Welcome to my blog!

~Great Minds talk about ideas, Average Minds talk about events, Small Minds talk about people~

Wednesday, March 10, 2010

Sahabat sejati dunia akhirat

:“Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permintaan orang yang berdo’a apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah)Ku dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran.” (Surah Al-Baqarah, Ayat 186)

Sesungguhnya Al-Quran itu benar-benar satu mukjizat. Nikmatnya hanya mampu dirasa seandainya kita menjadikannya sahabat dunia. Bersahabat dengan manusia,..resamnya datang dan pergi. Bersahabat dengan Al-Quran di dunia, InsyaAllah ia akan bersama kita di akhirat nanti.

Terima kasih Ya Allah....atas anugerah yang terbaik ini. Penenang hati dikala resah gelisah. Penyejuk hati dikala panas membara. Penyelesaian kepada setiap persoalan yang bermain di minda. Aku ku jadi sahabat setianya sehingga ke akhir hayat, InsyaAllah.

"Bismillahirrahmaanirrahim.. Ya muqolibbal qulub tsabit qolbi.. 'alaa dinnika wa 'alaa tho 'atika.. wa tho'ati Muhammadurasul" (Ya Allah, tetapkan hatiku agar sentiasa berada di atas agama-Mu, sentiasa patuh dengan perintah-Mu dan patuh kepada Rasul-Mu Muhammad S.A.W)...Amin.

No comments:

Post a Comment